وعده وزير نيرو براي حل مشکل آب شرب در شهرکرد

کد خبر: 178831 تاریخ انتشار: 1401/05/23 17:00:34
نمایش: 700
اخبار
وزير نيرو با تاکيد بر اينکه دو سامانه تامين آب شرب در شهرکرد وارد مدار شده است، گفت: دو سامانه ديگر نيز طي ساعات و روزهاي آينده وارد مدار مي‌شود و با اين اقدامات کسري آب شرب در شهرکرد جبران خواهد شد.
علي‌اکبر محرابيان ۲۳ مردادماه در حاشيه سفر به چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سيلاب در بسياري از استان‌هاي کشور، اظهار کرد: سيلاب در ۲۰ استان کشور براي شبکه آبرساني و برق‌رساني مشکلاتي را ايجاد کرد و در نقاط مختلف شاهد بروز کدورت در منابع تامين آب شرب به‌ويژه اين استان بوديم.


وزير نيرو افزود: آب چشمه کوهرنگ بر اثر وقوع سيلاب به شدت کدر شد و کدورت آن از حد استاندارد عبور کرد و متاسفانه طي بازديدي که از محل چشمه صورت گرفت، کدورت آن هم‌چنان ادامه دارد، کدورت نسبت به روزهاي گذشته کاهش داشت، اما امروز قدري کدورت بالا رفته است.


وي با بيان اينکه به‌علت بالا بودن کدروت آب چشمه کوهرنگ به‌دنبال جايگزين کردن منابع آب جايگزين براي تامين آب شرب ۵۰ درصد شهرکرد هستيم، خاطرنشان کرد: حجم آب بالا است و جايگزين کردن سامانه‌هاي اضطراري زمانبر است، امکانات وزارت نيرو بسيج شده است تا بتوانيم چهار سامانه براي جايگزين کردن منبع آب چشمه کوهرنگ در استان اجرا کنيم.


محرابيان با تاکيد بر اينکه دو سامانه تامين آب شرب در شهرکرد وارد مدار شده است، توضيح داد: دو سامانه ديگر نيز طي ساعات و روزهاي آينده وارد مدار مي‌شود و با اين اقدامات کسري آب شرب در شهرکرد جبران خواهد شد.


وزير نيرو با بيان اينکه برخي نقاط شهر شهرکرد با کمبود جدي آب شرب مواجه هستند، گفت: در ساختمان‌هاي مسکوني فقط طبقات اول به آب شرب دسترسي دارند، شرايط رضايت‌بخش نيست و تمام دستورات لازم صادر و اعتبارات نقدي براي حل مشکل پرداخت شد، پيش‌بيني مي‌شود طي يکي دو روز آينده شرايط به شرايط خوبي برسد.


وي ضمن تشکر از صبوري مردم چهارمحال و بختياري، تاکيد کرد: درخواست داريم شهروندان در مصرف آب صرفه‌جويي کنند تا ظرفيت مخازن افزايش پيدا کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/02/22