استاندار اعلام کرد

چهارمحال و بختياري از استان‌هاي امن در توليد فراورده‌هاي دامي است

کد خبر: 42929 تاریخ انتشار: 1398/08/24
نمایش: 1978
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به قابليت‌هاي اين استان در حوزه دامپروري، گفت: اين استان در حوزه توليدات دامي از استان‌هاي امن کشور به شمار مي‌رود.
اقبال عباسي شامگاه جمعه در همايش تجليل از فعالان حوزه دامپزشکي اين استان افزود: در چهارمحال و بختياري سالانه ۲ ميليون دام سبک و ۱۸۵ هزار راس دام سنگين توليد مي‌شود که با توجه به آب و هواي مطبوع و پوشش مرتعي مناسب توان ظرفيت بيش از اين ميزان نيز وجود دارد.

وي تصريح کرد: ظرفيت کشور توليد ۷۵ ميليون راس دام سبک و ۸ ميليون دام سنگين است که با بهره‌گيري از ظرفيت استان‌هايي نظير چهارمحال و بختياري مي‌توان اين ميزان را در حد قابل توجهي افزايش داد.

عباسي با اشاره به اهميت بخش دامپزشکي در تامين سلامت غذايي مردم کشور، تصريح کرد: با توجه به نظارت‌هاي مستمر و تمهيداتي که دولت در واکسيناسيون دام‌ها در نظر گرفته است اين استان از استان‌هاي امن در حوزه فراورده‌هاي دامي به شمار مي‌رود.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: بي‌شک تامين و ارتقاي سلامت عمومي جامعه و تضمين امنيت غذايي از مهمترين دغدغه‌هاي جوامع به شمار مي‌رود و با توجه به اينکه امروزه بخش زيادي از غذاي مردم از دام و فراورده‌هاي خام دامي تامين مي‌شود نقش دامپزشکي از اهميت ويژه‌اي برخوردار شده است.

عباسي افزود: فعالان عرصه دامپزشکي علاوه بر تلاش موثر در جهت درمان بيماري‌هاي دامي، در حوزه پيشگيري از وقوع بيماري‌هاي مشترک بين انسان و دام با انجام واکسيناسيون دام‌ها بر عليه بيماري‌هاي دامي مسئوليت خطيري برعهده دارند.

وي در ادامه نبود صنايع فراوري محصولات دامي را از چالش‌هاي حوزه دامپزشکي در استان عنوان کرد و گفت: بخشي از اين چالش به مسائل مديريتي بازمي‌گردد و بخش ديگر آن به مردم و فعالان اين عرصه مربوط مي‌شود که اميد مي‌رود با تلاش و هم‌افزايي دولت و بخش خصوصي شاهد رونق کارخانه‌هاي توليدي در اين حوزه باشيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/02/22