استاندار تاکيد کرد:

توانايي برخي از صنعتگران چهارمحال و بختياري به يک بِرنَد تبديل شده است

کد خبر: 42916 تاریخ انتشار: 1398/08/21
نمایش: 1986
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: هم اکنون توانايي برخي از صنعتگران اين استان در سطح ملي و بين‌المللي به يک بِرنَد و معيار تبديل شده است.
اقبال عباسي شامگاه سه‌شنبه در شوراي مهارت چهارمحال و بختياري که با حضور علي اوسط هاشمي معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان فني و حرفه‌اي کشور برگزار شد، تاکيد کرد:امروز مي‌توان جوشکاران هفشجاني را به عنوان بِرنَد و معيار صنعت جوش ايران معرفي کرد.

به گفته وي، اين صنعتگران به قدري در چهارمحال و بختياري از توانايي بالايي برخوردارند که يک دختر ۱۱ ساله توانسته است در صنعت جوشکاري آرگون نيز توانايي خود را نشان دهد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ظرفيت بسيار بالاي اين استان به خصوص مردم هفشجان در صنعت جوش اظهار داشت: در ظرافت هنر صنعت جوش خانم‌ها مي‌توانند حتي قوي‌تر از آقايان نيز حرکت و فعاليت کنند.

وي افزود: تعريف رشته‌هاي دانشگاهي مرتبط با هنر صنعت جوش و تخصصي کردن آموزش‌هاي اين رشته در مراکز فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: چهارمحال و بختياري در حوزه‌هاي مختلف گردشگري، صنايع تبديلي و تکميلي و کشاورزي از ظرفيت‌هاي بسياري برخوردار است که نيازمند نيروي انساني متخصص است.

عباسي تصريح کرد: چهارمحال و بختياري بيشترين بستر اشتغال و نيروي انساني را دارد اما همزمان جزو استان‌هاي پربيکار ايران است.

استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: نبود شغل، آسيب‌هاي اجتماعي بسياري را در جامعه بدنبال دارد و به همين علت دولت ايجاد اشتغال را بعنوان يک وظيفه براي خود تعريف کرده است.

وي هدف نهايي از توسعه مهارت را افزايش اشتغال پايدار در جامعه دانست و گفت: تعميم آموزش به ويژه مهارت‌آموزي به بخش‌هاي بيشتري از جامعه ضروري بوده که اين مهم در سند چشم‌انداز برنامه ششم توسعه کشور و همچنين در سند آمايش سرزمين چهارمحال و بختياري مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختياري تغيير فرهنگ کار در جامعه را ضروري اعلام و تاکيد کرد: يکي از راه‌کارهاي مهم برطرف کردن مشکل بيکاري در جامعه هدايت نخبگان دانشگاهي به سمت کارآفريني است.

وي افزود: اين امر امروزه با فعاليت شرکت‌هاي دانش‌بنيان نهادينه شده است و با حضور سازمان فني و حرفه‌اي در کنار دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي، فضاي مجازي، صاحبان تريبون‌ها و دانش اين تغيير با سرعت بيشتري انجام مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/02/22