معاون استاندار چهارمحال و بختياري

کتابخواني هنوز به فرهنگ عمومي تبديل نشده است

کد خبر: 42911 تاریخ انتشار: 1398/08/21
نمایش: 1946
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به سرانه پايين مطالعه در کشور و استان بايد تلاش بيشتري براي تبديل مقوله کتاب و کتابخواني به فرهنگ عمومي انجام داد و کتابخواني هنوز به فرهنگ عمومي تبديل نشده است.
جعفر مرداني روز سه‌شنبه در انجمن کتابخانه‌هاي عمومي اين استان افزود: پايه و اساس فرهنگ هر کشور بر کتاب و کتابخواني بنا شده است، اما آمارهاي موجود نشان مي‌دهد که اين موضوع در کشور هنوز به يک اصل تبديل نشده و نيازمند تلاش‌هاي موثرتري است.

وي ادامه داد: اقدامات و فعاليت‌هاي خوبي در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در کشور و استان انجام گرفته است اما اين اقدامات کافي نيست و به خروجي موردنظر منتج نشده است.

مرداني، با اشاره به اينکه مقوله کتابخواني يکي از دغدغه‌هاي مهم مقام معظم رهبري و مسئولان کشور است، تصريح کرد: براي تحقق اين مطالبه همه دستگاه‌ها و نهادها بايد وارد ميدان شوند و با هم‌افزايي لازم زمينه رونق کتابخواني را فراهم آورند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: هفته کتاب فرصت مناسبي را در اختيار مسئولان قرار داده تا با همکاري بيش از پيش حساسيت مردم را نسبت به مطالعه کتاب بيشتر کنند.

مرداني همچنين با تاکيد بر توجه به فرهنگ مطالعه در مدارس و حوزه آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: يکي از مهمترين راهکارهاي ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني در کشور آموزش آن از دوران کودکي و از طريق مهدهاي کودک و مدارس است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/02/22