پيمانکار قطعه سوم راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد مشخص شد

کد خبر: 42711 تاریخ انتشار: 1398/07/25
نمایش: 3495
اخبار
معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زيرساخت‌ها و امور زيربناهاي حمل و نقل کشور با اشاره به اهميت حمل و نقل ريلي گفت: پيمانکار قطعه سوم راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد مشخص و در محل مستقر شده است.
عباس خطيبي شامگاه چهارشنبه در حاشيه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد:‌ طرح راه‌آهن مبارکه به  سفيددشت و شهرکرد از جمله پروژه‌هايي است که از چند سال گذشته آغاز و هم‌اينک روند اجراي آن تسريع شد.

وي افزود: به‌تازگي با جديت و پيگيري‌هاي استاندار چهارمحال و بختياري و حمايت‌هاي سازمان برنامه و بودجه کشور اين طرح جزو طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي تلقي شده است.

خطيبي تصريح کرد: ‌پس از سفر معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرکرد به عنوان نماينده دولت در ستاد اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري حمايت‌هاي ويژه‌اي از طرح راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد انجام و دستوراتي براي تسريع در روند اجرايي آن از سوي محمدباقر نوبخت صادر شد.

وي يادآور شد: اين طرح در بخش زيرسازي در ۳ قطعه عمليات اجرايي دارد که قطعه نخست آن با شرايط مطلوب و ماشين‌آلات و امکانات کامل در حال احداث است.

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زيرساخت‌ها و امور زيربناهاي حمل و نقل کشور اظهار داشت: ۹۰ درصد از قطعه ۲ راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد به طول ۲۰ کيلومتر در سال‌هاي قبل کار شده و در حال تکميل است.

وي گفت: مناقصه قطعه ۳ اين طرح انجام و پيمانکار مشخص و در محل مستقر شده است.
خطيبي تاکيد کرد: براساس پيش‌بيني‌ها و توافق‌هاي صورت گرفته در سطح ملي و استاني قرار شده اين طرح تا بهار ۱۴۰۰ افتتاح و بهره‌برداري شود.

وي افزود: البته بدنبال آن هستيم تا بتوان از منابع و رديف‌هاي اعتباري ديگر نيز براي اين طرح تامين مالي صورت گيرد.

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زيرساخت‌ها و امور زيربناهاي حمل و نقل کشور تصريح کرد: براي اجراي راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد ۵ هزار و ۵۰۰ متر تونل حفر، ۲ هزار و ۵۰۰ متر پل خاص احداث و ۱۲ ميليون متر مکعب خاک‌برداري و خاک‌ريزي مي‌شود.

وي يادآور شد: مناقصه عمليات اجرايي احداث ايستگاه سفيددشت با ۵ هزار متر مربع زيربنا و ۳۸ ميليارد ريال اعتبار به زودي برگزار خواهد شد.
خطيبي اظهار داشت: مناقصه عمليات اجرايي احداث ايستگاه نيز تا آبان سال‌جاري برگزار مي‌شود.

وي گفت:‌ خريد ريل براي راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد به صورت ترک تشريفات انجام خواهد شد.

خطيبي تاکيد کرد:‌ ۴۰ کيلومتر از مسير اين طرح با راه‌آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز مشترک است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/02/22