استاندار چهارمحال و بختياري:

رسيدگي به مناطق کمتر توسعه‌يافته در اولويت است

کد خبر: 42702 تاریخ انتشار: 1398/07/23
نمایش: 3152
اخبار
ستاندار چهارمحال و بختياري گفت: رسيدگي به مناطق کمتر توسعه‌يافته استان با توزيع عادلانه اعتبارات و اجراي طرح‌هاي محروميت‌زدايي در اولويت برنامه‌هاي استان قرار دارد.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در آيين افتتاح طرح‌هاي هادي روستايي در روستاي پرراز شهرستان کيار افزود: در روستاها ظرفيت‌ها و امکانات بالقوه‌اي نظير آب و خاک وجود دارد که مي‌تواند بخش کشاورزي و اقتصاد مقاومتي استان را تقويت کند.

وي ادامه داد: بسياري از روستاهاي استان در توليد محصولات کشاورزي سرآمد هستند، اما به سبب نبود صنايع تبديلي، بخش زيادي از محصولات دورريز مي‌شود از همين رو بايد تلاش شود تا صنايع تکميلي و تبديلي را در اين مناطق ايجاد کنيم.

عباسي، در ادامه با اشاره به خدمات دولت در مناطق روستايي از تهيه طرح هادي براي ۵۷۳ روستاي بالاي ۲۰ خانوار جمعيت اين استان خبر داد و گفت: از اين تعداد براي ۳۲۹ روستا طرح هادي اجرا شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري، تعداد روستاهاي بالاي ۲۰ خانوار جمعيت استان را ۵۷۵ روستا اعلام کرد و افزود: از اين تعداد براي ۴۶۹ روستا عمليات گازرساني انجام گرفته است.

عباسي خاطر نشان کرد: تنها ۱۰ روستاي استان فاقد پوشش تلويزيوني هستند که تلاش مي‌شود بزودي اين کاستي نيز برطرف شود.

وي اضافه کرد: طي ۶ سال دولت تدبير و اميد شاخص بهره‌مندي روستاهاي استان از آب شرب سالم و بهداشتي ۱۶ درصد افزايش پيدا کرد.

عباسي با قدرداني از خدمات بنياد مسکن انقلاب اسلامي در خدمات‌رساني به مردم روستايي استان، اظهار داشت: در همين راستا دولت متعهد شده تا سال آينده ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان و يک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن ملي را در استان آماده و واگذار کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/02/22