استاندار چهارمحال و بختياري:

مابه‌التفاوت ارزش تجاري بادام حداقل ۲۰ هزار ميليارد ريال است

کد خبر: 156139 تاریخ انتشار: 1400/03/26
نمایش: 2822
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به سهم قابل توجه اين استان در توليد بادام کشور گفت: مابه‌التفاوت ارزش تجاري بادام اين استان در بازارهاي جهاني حداقل ۲۰ هزار ميليارد ريال است.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در آيين آغاز عمليات اجرايي نخستين ناحيه صنعتي تخصصي بادام کشور در سامان تاکيد کرد: اين مابه‌التفاوت با احتساب ۲۰ هزار تن توليد سالانه بادام در چهارمحال و بختياري و به‌ ازاي هر کيلوگرم حداقل يک ميليون ريال است.

وي اين ميزان مابه‌التفاوت را برابر بودجه ۲ سال چهارمحال و بختياري دانست و افزود: ناحيه صنعتي تخصصي بادام سامان در آينده‌اي نزديک به يکي از نواحي صنعتي پُر رونق کشور تبديل و در آن پايانه‌هاي صادراتي و گمرک راه‌اندازي خواهد شد.

عباسي تصريح کرد: اين مهم در افزايش اشتغال، ارتقاي وضعيت صنعت، بهبود توليد و رونق اقتصادي منطقه تاثير مستقيم دارد.

وي يادآور شد: جهاد کشاورزي، سازمان صنعت، معدن و تجارت و ساير دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط در استان نسبت به تامين امکانات و تجهيزات فرآوري انواع محصولات و توليدات باغي در شهرستان سامان اقدام لازم را انجام دهند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به خاصيت درون‌زا و امتياز برون‌گرايي در بخش جهاد کشاورزي اظهار داشت: انجام اقدامات دانش‌بنيان در حوزه‌هاي زراعت، کشاورزي، باغداري، پرورش آبزيان، دام و طيور در دستور کار قرار گيرد.

وي گفت: مديران جهاد کشاورزي، سازمان صنعت، معدن و تجارت، ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و بانک‌ها مي‌توانند با تلاش‌هاي تمام‌وقت، اين استان را آباد و متحول کنند.

گفتني است؛ نخستين ناحيه صنعتي تخصصي بادام کشور در سامان با پيش‌بيني استقرار ۸۰ واحد صنعتي و توليدي در زميني به وسعت ۳۰ هکتار اجرايي و احداث خواهد شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/02/22