معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

نظارت بر نانوايي‌ها چهارمحال و بختياري تشديد مي‌شود

کد خبر: 155873 تاریخ انتشار: 1400/02/13
نمایش: 1525
اخبار
️معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با وجود آنکه رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در نانوايي‌هاي استان نسبت به ميانگين کشوري ۲۰ درصد بالاتر است اما به دليل برخي مشکلات موجود با تشکيل کارگروهي ويژه، نظارت بر فعالان اين صنف تشديد مي‌شود.
الله‌کرم نصيري روز دوشنبه در نشست شوراي آرد و نان چهارمحال و بختياري افزود: بر اساس گزارش‌هاي بهداشت و درمان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنين اداره کل استاندارد استان، صنف نانوايان در مقايسه با ديگر اصناف چهارمحال و بختياري در زمينه رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي مبارزه با ويروس کرونا در پايين‌ترين سطح قرار دارند که لازم است در اين مورد با تخلفات صورت گرفته به صورت جدي‌تري برخورد شود.

وي با اشاره به پايين بودن کيفيت نان توليدي، تصريح کرد: کارگروهي از دستگاه‌هاي متولي و نظارتي تشکيل خواهد شد تا علاوه بر تشديد نظارت‌ها در زمينه ايجاد تهويه مناسب، جلوگيري از تجمع و رعايت فاصله گذاري‌هاي اجتماعي و ديگر دستورالعمل‌هاي بهداشتي، به صورت ويژه موارد مرتبط با کيفيت نان را نيز بررسي کنند.

نصيري در ادامه به ساماندهي توزيع آرد با همکاري تعاون روستايي و امور عشاير اشاره کرد و يادآور شد: اين ۲ دستگاه اجرايي بايد هر چه سريع‌تر مراحل راه‌اندازي سامانه مورد نظر را به سرانجام برسانند تا انحراف توزيع به حداقل برسد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري بر ضرورت انسجام برنامه خريد تضميني گندم در استان تاکيد کرد و افزود: با تجهيز جايگاه‌هاي خريد بر اساس ضوابط اعلام شده، امکان سوء‌استفاده‌هاي احتمالي کاهش مي‌يابد.

نصيري درباره برخي تخلفات صورت گرفته در جايگاه‌هاي خريد گندم در سنوات گذشته تصريح کرد: اين موارد بايد به طور دقيق بررسي شود و اگر مورد تخلف ثابت شود عامل فروش متخلف در دوره جديد خريد تضميني گندم حذف خواهد شد.

وي در خصوص لزوم رعايت استانداردهاي ذخيره‌سازي گندم در استان گفت: توجه به ذخاير استراتژيک همچون گندم ضروري است و بايد حوادث غيرمترقبه را در اين مورد لحاظ کرد اما در حال حاضر گندم مورد نياز استان تا ۴۵ روز آينده تامين‌ شده است.

نصيري اضافه کرد: برداشت گندم در استان خوزستان آغاز شده و مناطق گرمسيري چهارمحال و بختياري نيز از نيمه دوم خرداد وارد مرحله برداشت گندم مي‌شوند که با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده براي خريد تضميني گندم، نگراني بابت تامين گندم وجود ندارد.

گفتني است بررسي تاثير خشکسالي بر ميزان‌ توليد گندم، ساماندهي ستاد برداشت و کميته خريد تضميني گندم در قالب يک ستاد، ترغيب عاملان خريد به ايجاد توازن در خريد گندم ديم‌ و آبي، درجه‌بندي‌ کارخانه‌هاي توليد آرد و يکسان‌سازي‌ درصد افت‌ گندم در معاملات‌ مراکز مختلف خريد از جمله موارد مطرح شده در نشست شوراي آرد و نان استان بود که اعضاي حاضر در مورد آن‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/02/22