پيام مشترک نماينده ولي فقيه، استاندار و مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري به مناسبت بزرگداشت روز معلم

کد خبر: 155856 تاریخ انتشار: 1400/02/12 15:25:21
نمایش: 1697
اخبار
️حجت الاسلام والمسلمين محمد علي نکونام نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد؛ اقبال عباسي استاندار استان و فرحناز قائداميني مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري در پيام مشترکي با گراميداشت ياد و خاطره استاد شهيد مطهري، ۱۲ ارديبهشت روز معلم را تبريک گفتند.
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم

« يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ »

خداوند کساني از شما را که ايمان آورده اند بالا مي‌برد و بر کساني که بهره‌اي از علم دارند درجات بزرگي مي‌بخشد.(مجادله/۱۱)

معلمان پرچمداران طريق روشنگري و پيامبران علم و دانش‌اند که با معجزه‌ي خود رويش نهال علم و انديشه در باور انسان‌ها را رقم مي‌زنند. تعليم و تربيت مشق همۀ انبياست؛ از اينرو اشتغال به معلمي عالي‌ترين مسير براي تمسک به اولياي خداوند است.

۱۲ ارديبهشت روز تجليل از ايثارگران دانش‌گستري است که همواره با شمع وجود خويش راه بينش و دانش را روشن نگاه داشته‌ و سرمايه‌هاي عظيم انساني را بسوي تعالي بشريت رهنمون گشته‌اند.

معلمان ايثارگر در سالي که گذشت در کارزاري شبانه‌روزي براي دسترسي همه کودکان به آموزش و پرورش پيش از آن که در پي چشم‌انداز عادي شدن اوضاع باشند، مجاهدانه کوشيدند و نشان دادند هر کجا اين نظام مقدس و مردم به مجاهدت نياز دارند و فدايي و مدافع مي خواهند، معلمان در کنار مردم و در خط مقدم حضور دارند. آري، بزرگوارانه رنج دوران را به جان خريدند و همانگونه که کادر درماني کشور حماسه ساز شدند؛ معلمان نيز جايگاه رفيع تعليم و تربيت را بر قله‌هاي افتخار نشاندند.

 در وضعيت فوق‌العاده و نگران کننده‌اي که بواسطه شيوع بيماري کرونا بوجود آمد، گروهي از معلمان در بستر بيماري تصاويري افتخار آميز و غرور‌ آفرين از عشق و ايثار آفريدند و برخي از ايشان فرشته‌ وار عروج کردند و در اين مسير پر افتخار جان سپردند.

 ايثار و از خودگذشتگي معلمان و بکارگيري ابتکارات فردي و همراهي خالصانه و بي‌نظير خانواده‌هاي ايشان در اين مسير پر فراز و نشيب، تجربه زائدالوصفي از درهم‌ آميختگي محيط کار و فضاي خانه را در خاطره ها ماندگار ساخت و مبارزان جبهه‌هاي نبرد دانايي عليه جهل را پشت‌گرم و استوار ساخت تا آموزش فرزندان اين مرز و بوم هيچگاه به تعطيلي نينجامد.

معلمان عزيز

اکنون در آستانه ايام گراميداشت مقام معلم، ياد و خاطره همه‌ي معلمان بزرگ، خاصه علامه شهيد مرتضي مطهري، طلايه‌داران فقيد جبهه تعليم و تربيت و بيش از چهل هزار معلم و دانش آموز شهيد راه حق و حقيقت را گرامي داشته، همت بلندتان را در گذر پر افتخار از سختي‌ها ستوده و به پاس اين مجاهدت‌هاي عاشقانه و تلاش‌هاي متعهدانه، در برابر روح بلندتان سر تعظيم فرود آورده و روز بزرگ معلم را محضر شما معلمان و فرهنگيان عزيز استان چهارمحال و بختياري و پيشکسوتان عرصه تعليم و تربيت تبريک و تهنيت عرض مي نماييم.

وجودتان از آفات دهر ايمن و توفيق قرين راهتان باد.

محمد علي نکونام نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد 
           
اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري 
              
 فرحناز قائد اميني مديرکل آموزش و پرورش استان

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/02/22