استاندار چهارمحال و بختياري:

۸۰ درصد توليدات پتروشيمي لردگان صادر مي‌شود

کد خبر: 154813 تاریخ انتشار: 1399/09/06 18:07:31
نمایش: 2501
اخبار
️استاندار چهارمحال و بختياري گفت: پتروشمي لردگان در اوج جنگ اقتصادي نه تنها به مرحله بهره‌برداري رسيد بلکه ۸۰ درصد توليدات آن صادر مي‌شود و ارز آوري خوبي براي کشور به دنبال خواهد داشت.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در آيين افتتاح پتروشيمي لردگان در جمع خبرنگاران افزود: مجتمع پتروشيمي لردگان نشان داد که با وجود تحريم‌هاي سخت و تنگناهايي نظير شيوع ويروس کرونا، با تکيه بر توان داخلي و اعتماد به نيروهاي بومي مي‌توان کارهاي بزرگ و ارزشمندي انجام داد.

وي ادامه داد: مشکلاتي نظير محدوديت در تبادلات بانکي، گمرکي، شيوع کرونا و محروميت از حضور متخصصان خارجي سبب نشد تا ما به راه خود ادامه ندهيم و امروز نتيجه اين تلاش‌ها بهره‌برداري از ششمين مجتمع پتروشيمي کشور است.

عباسي تصريح کرد: اگر چه عمليات اجرايي طرح پتروشيمي لردگان از سال ۸۷ آغاز شد اما عمده اقدامات اساسي اين طرح طي سه سال اخير انجام شده است و بيش از ۸۰ درصد نيروهاي بومي منطقه در اين طرح مشغول به کار شده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختياري، ميزان سرمايه‌گذاري ارزي و ريالي اين طرح را ۷۵۴ ميليون يورو و يازده هزار و ۲۳۰ ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: اين مجتمع ظرفيت سالانه توليد ۶۷۰ هزار تن آمونياک و يک ميليون و ۷۰ هزار تن اوره را دارد که بر اساس مصوبات، مقرر شده تا بخشي از فروش اوره به جهاد کشاورزي اختصاص يابد و مازاد آن صادر شود.

به گفته عباسي، اشتغالزايي مستقيم براي نيروي کار بومي، ايجاد صنايع پايين دستي، رونق حمل و نقل، تقويت شرکت‌هاي باربري، توسعه صادرات و ايجاد اشتغال غيرمستقيم از ديگر دستاوردهاي پتروشيمي لردگان در اين استان به شمار مي‌رود.

وي خاطر نشان کرد: در طول اجراي طرح پتروشيمي لردگان در حدود يک هزار نفر از نيروهاي بومي منطقه مشغول به کار شدند و پس از تکميل و بهره‌برداري نيز سهم قابل توجهي از اشتغال مجتمع براي نيروهاي استان در نظر گرفته شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/02/22