استاندار چهارمحال و بختياري:راهکاري براي جذب سرمايه‌گذار در مناطق کمتربرخوردار تدبير شود

کد خبر: 154443 تاریخ انتشار: 1399/06/19
نمایش: 3749
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: شرايط کنوني جذب سرمايه‌گذار در مناطق مخنلف کشور يکسان است در حالي که اين شرايط در مناطق کمتربرخوردار بايد از مشوق‌هاي بيشتري برخوردار شود.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان با حضور معاون وزارت صمت و مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شرکت شهرک‌هاي صنعتي ايران افزود: بي‌شک بخش خصوصي در حالت عادي تمايل دارد تا در مناطق توسعه‌يافته و نزديک به مرکز سرمايه‌گذاري کند، اما چنانچه بتوان در خصوص واگذاري زمين، معافيت‌هاي مالياتي و ساير موارد در مناطق کمتربرخوردار مشوق‌هاي قابل توجهي به سرمايه‌گذاران ارائه شود مي‌توان گام موثري براي جذب آنها در اين مناطق برداشت.

وي ادامه داد: افزايش قيمت زمين در صورت تغيير کاربري نيز چالش ديگري است که سبب شده قيمت تمام شده زمين براي سرمايه‌گذار در استان افزايش يابد.

عباسي با اشاره به افزايش سرمايه‌گذاري در اين استان طي سال‌هاي اخير، تصريح کرد: رونق توليد و افزايش تمايل سرمايه‌گذاري در استان قابل مقايسه با سال‌هاي گذشته نيست و اين موضوع نشان مي‌دهد توجه به بخش صنعت بسيار بيشتر از گذشته است اما همچنان چالش‌هايي وجود دارد که چنانچه براي رفع آن در سطح کلان اقدام شود در وضعيت بهتري قرار مي‌گيريم.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص واگذاري منطقه ويژه اقتصادي اين استان به بخش خصوصي نيز گفت: اين منطقه به مساحت ۷۰۰ هکتار از سال‌هاي گذشته به سازمان همياري شهرداري‌ها واگذار شده است اما به سبب شرايط خاص اين سازمان، پيشنهاد مي‌شود منطقه ويژه اقتصادي استان به شرکت شهرک‌هاي صنعتي واگذار شود.

عباسي بر ضرورت تبيين و اطلاع‌رساني در خصوص ايجاد شهرک‌هاي صنعتي خصوصي تاکيد کرد و افزود: به نظر مي‎رسد مقاومت‌هايي در خصوص واگذاري شهرک‌هاي خصوصي از سوي شرکت شهرک‌هاي صنعتي وجود دارد که مي‌طلبد در اين خصوص تسهيل‌گري شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1399/02/22